Motoreduktory - rodzaje.

Wszystko, co musisz wiedzieć o motoreduktorach i ich komponentach

Motoreduktory to systemy niezbędne do prawidłowego i skutecznego napędzania większości maszyn. Biorąc pod uwagę ich znaczenie w dostosowaniu prędkości mechanizmu, ważne jest, abyśmy wiedzieli, czym one są, jakie są ich elementy i ich główne typy.

Czym są motoreduktory?

Motoreduktory to mechanizmy, które dostosowują prędkość silników elektrycznych, prowadząc je do pracy z określoną prędkością. Składają się z szeregu kół zębatych tworzących łańcuch kinematyczny, pracujących na zestawie części obrotowych.

Ich głównym celem jest umożliwienie redukcji z początkowej dużej prędkości do niższej bez negatywnego wpływu na mechanizm. Oprócz tej regulacji motoreduktor odpowiada za regulację mocy mechanicznej systemu.

Rodzaje reduktorów prędkości i motoreduktorów

Jeśli skupimy się na sposobie, w jaki przenoszą napęd, możemy sklasyfikować reduktory prędkości silnika w następujący sposób:

1)   Planetarne reduktory prędkości

Motoreduktory planetarne są podzielone na segmenty, z których każdy ma następującą strukturę:

  • Słońce, centralny bieg. Obraca się wokół centralnego wału systemu
  • Nosidełko, które mieści do 3 kół zębatych i zazębia się ze Słońcem
  • Pierścień zębaty, który współpracuje z satelitami.

Wał centralny może być również używany jako środek obrotu, co ułatwia zmianę kierunku.

Ten typ motoreduktora jest wysoce niezawodny. Z tego powodu jest stosowany w wielu automatycznych skrzyniach biegów. Ponadto jest dość wszechstronny, co czyni go idealnym do wielu sektorów – od automatyki przemysłowej po robotykę.

Zalety motoreduktorów planetarnych:

  • Duża stabilność kątowa, a co za tym idzie wysoka precyzja.
  • Ograniczone drgania przy różnych obciążeniach
  • Jednolite możliwości transmisji pozwalają na większą powtarzalność

2)   Reduktory ślimakowe

Motoreduktory ślimakowe są prostsze, ponieważ przenoszą ruch ślimacznicy za pomocą ślimaka umieszczonego w linii wzdłuż wału. Wynikowe przełożenie jest obliczane na podstawie liczby zębów koła koronowego i nacięć ślimaka.

Jedną z jego największych zalet jest to, że oferuje wysoką redukcję z kilkoma stopniami, co wymagałoby kilku redukcji prędkości przy użyciu konwencjonalnych przekładni.

Komentarze